Nieuwsbrief:

BMW  R 80 RT - 1985

Garantie: Nee
46523 Km
Rood
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
bmw - r-80-rt
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
te koop een betaalbare klassieke bmw de R80rt

* Bj 1985 , nederlands geleverd en net belastingvrij geworden, en goedkoop te verzekeren als oldtimer 
* 46.523km
* Mono shock uitvoering
* 800cc boxer  loopt goed , schakelt remt OK , 
* Kofferset 
* Chromen valbeugels
* bmw tijd en volt meter in de kuip
* Is al eens geheel gedemomteerd geweest en optisch aangepakt:
- nieuw gespoten
- frame en aanbouwdelen gepoeder coat
- wielen nieuw in de lak
- uitlaat systeem compleet vervangen
- vele bouten in RVS uitgevoerd
* accu is begin dit jaar vervangen
* NU: motorolie  / versnellingsbak / cardan en tussenas  ververst
* Nieuwe voorband  achter ook nog prima
* prijs 2799€  voor de R80  en inruil klassiek  semi klassiek  of modern  bepsreekbaar ( motoren ) 
  • Ruud de Jong te Enkhuizen
    Telefonisch bereikbaar van 09.00-21.00 ( niet op zondag ) 06-53616391
    Altijd even vooraf bellen voordat u komt om teleurstellingen te voorkomen.
    www.dejongmotor.nl





Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
De Jong In- en Verkoop
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
© 2000 - 2025 Motoroccasion