Nieuwsbrief:

YAMAHA  YZF R9 - 2025

Garantie: Ja
Nieuw
2 KLEUREN
yamaha - yzf-r9
yamaha - yzf-r9
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 60 maanden

De geheel nieuwe Yamaha R9 is leverbaar in 2 kleuren.

De R9 combineert deze bewezen, van racen afgeleide technologie en ontwerp met het veelgeprezen CP3 driecilinder motorblokplatform dat het merk Yamaha de afgelopen tien jaar revolutionair heeft veranderd. De combinatie van deze beroemde krachtbron met een hoog koppel en Yamaha's befaamde stuurgedrag met raceprecisie resulteert in een perfect uitgebalanceerd Supersport-model dat zijn status als vlaggenschip van de R-serie waardig is en dat bruikbare sportieve prestaties op de weg biedt en buitengewone presteert op het circuit.

De R9 wordt aangedreven door Yamaha's bekroonde 890 cc CP3 vloeistofgekoelde driecilinder DOHC motorblok met 4 kleppen per cilinder en brandstofingespoten motor. De boring en slag van 78 mm x 62 mm en een compressieverhouding van 11,5:1 zorgen voor een uitstekend koppel en ruim voldoende vermogen, wat in combinatie met de fijne controle van de Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T) zorgt voor optimale prestaties op zowel het circuit als op de weg. De eindoverbrenging, het

De R9 heeft Brembo Stylema monoblockremklauwen die afgeleid zijn uit de racerij, licht en stijf zijn en ontworpen voor betere controle en stabiliteit. De roestvrijstalen remslangen en de grote 320 mm voorschijven bieden een uitstekende consistentie en een controleerbaar gevoel, vooral bij langdurig gebruik en zwaar remmen.
De Brembo radiale hoofdremcilinder tilt de remkracht van de R9 naar een hoger niveau met een zuiger die parallel aan de slag van de remhendel beweegt, waardoor lineaire druk wordt uitgeoefend wanneer de rijder aan de hendel trekt, wat resulteert in een verfijnd gevoel van controle.

De hightech zesassige IMU van de R9 is rechtstreeks ontwikkeld op basis van de elektronische systemen van de R1 en meet voortdurend de versnelling in de richtingen vooruit-achteruit, omhoog-omlaag en links-rechts, evenals de hoeksnelheid in de pitch-, roll- en yaw-richting van de machine.
De IMU kan in realtime gegevens naar de ECU sturen, die het pakket elektronische rijhulpsystemen aanstuurt en op zijn beurt het gedrag van de machine aanpast, afhankelijk van het ondersteuningsniveau dat de rijder heeft gekozen.

Rijders kunnen hun rijervaring aanpassen via de Yamaha Ride Control (YRC)-instellingen, waarmee de rijder de vermogenskarakteristieken van de motor en het niveau van elektronische ondersteuning kan selecteren op basis van hun voorkeuren en rijomstandigheden.
Er zijn drie vooraf ingestelde, geïntegreerde rijmodi, ‘Sport’, ‘Street’ en ‘Rain’, met fabrieksinstellingen voor verschillende niveaus onder verschillende omstandigheden, en deze worden aangevuld met twee handmatig instelbare ‘Custom’-modi en vier Track-
modi. Zo kan de motorrijder specifieke YRC-instellingen maken die passen bij bepaalde situaties of omstandigheden door het niveau van elektronische ondersteuning te wijzigen, zoals Vermogensafgifte (PWR), Traction Control (TCS), Slide Control System (SCS), Brake Control (BC), Back Slip Regulator (BSR), Engien Brake Management (EBM) en Front Wheel Lift Control (LIF), die allemaal rechtstreeks kunnen worden ingesteld via het YRC-instelscherm van de R9 of via de MyRide-smartphone-app van Yamaha.
Voor een optimale start heeft de R9 ook een launch control-systeem, dat rijders ondersteunt bij het starten en accelereren vanuit stilstand.
En voor circuitgebruik is er de optie om het ABS achter uit te schakelen.

Met 60 maanden fabrieksgarantie. Te bezichtigen en uit voorraad leverbaar bij Motorcity Amsterdam.

De getoonde prijs is rijklaar inclusief alle bijkomende kosten.

MOTORcity Amsterdam is de motordealer voor Amsterdam en omstreken. In onze grote showroom in Amsterdam tref je alleen de beste merken. Zowel nieuwe motoren als tweedehands motoren. Bij motor-dealer MOTORcity vinden wij klantcontact belangrijk en leveren graag maatwerk. Of u binnen komt voor een nieuwe motor, of graag uw motoronderhoud wilt laten uitvoeren.

Zakelijk motorrijden, wist u dat zakelijk motorrijden erg interessant kan zijn? Je kan namelijk veel fiscale voordelen trekken aan een zakelijk aanschaf. Zo kunt u onder andere:
- BTW voordeel genieten
- KIA toepassen, zorgt voor een versnelde afschrijving van 28%
- Overige afschrijvingen genieten
- Rente over een financiering boeken als kosten
-Tanken op kosten van uw onderneming
- Onderhoud laten afschrijven via uw onderneming
Vooraf is het wel verstandig om dit met uw boekhouder/accountant te bespreken.

(BEL ALTIJD EERST VOOR DE BESCHIKBAARHEID)

MOTORcity Amsterdam heeft motorrijden in hart en nieren en onze kennis en ervaring delen wij graag met u. Ons team bestaat dan ook uit exclusief motorrijders.

Naast alle nieuwe motoren heeft MOTORcity Amsterdam ook altijd meer dan 300 nieuwe en gebruikte motoren op voorraad.

MOTORcity Amsterdam is officieel dealer van: Kawasaki, Suzuki, Yamaha, Royal Enfield, CF Moto en Can-Am




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Motor City Amsterdam
Ook van deze verkoper:
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion