Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Yamaha TMAX TECH MAX ABS " SPECIAL EDITION"
Prachtige staat
Mooie kleur
Word geleverd incl.
* Donkere ruit "GIVI"
* Topkoffer
- We zijn Benelli en CFMOTO dealer.
We hebben van diverse modellen - welke ook in de showroom staan - demo motoren voor u klaar staan.
Onze openingstijden zijn:
Maandag 09.00/18.00
Dinsdag 09.00/18.00
Woensdag 09.00/18.00
Donderdag 09.00/18.00
Vrijdag 09.00/18.00
Zaterdag 09.00/17.00
Contactgegevens:
Langenberg Motors
Printer 11
7741 ME Coevorden
0524-524977
info@langenbergmotors.nl
www.langenbergmotors.nl
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | liquid-cooled 4-stroke, forward inclined parallel 2-cylinder |
Boring x slag | 66 mm x 66 mm |
Cilinder inhoud | 499 cc |
Comp. verhouding | 11.0 : 1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | Transistor Controlled Ignition |
Vermogen | 43.5 pk / 32 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | Wet, multiple-disc automatic centrifugal |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | V-belt |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | CF-gegoten aluminium frame |
Vering voor | 43mm telescopic forks |
Vering achter | Swingarm (Monocross) |
Remmen voor | Twee remschijven, Ø 267 mm |
Remmen achter | Enkele remschijf, Ø 267 mm |
Voorband | 120/70-15 |
Achterband | 160/60-15 67H Radial |
Wielbasis | |
Lengte | 2195 mm |
Breedte | 775 mm |
Hoogte | 1445 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 225 kg |
Leverbare kleuren | Tech Smoke |
Beschrijving | De TMAX is al meer dan 10 jaar een begrip op het gebied van sportieve motorscooters. Ter gelegenheid hiervan is er nu de zeer exclusieve 2011 TMAX Tech Max.

Zoals altijd biedt de TMAX u sportieve kracht, een gemakkelijk te hanteren aluminium chassis, remmen en vering van hoogstaande kwaliteit, ultra-comfortabel design, perfect ontwikkelde kuipdelen en stijlvolle instrumenten. Alle onderdelen zijn natuurlijk van de beste kwaliteit, kwaliteit die onze trouwe rijders van ons gewend zijn. |
| Dealerschappen: AGM, BENELLI, HONDA, KREIDLER, KYMCO, PEUGEOT, SYM, TOMOS, TURBHO, YAMAHA |
In de showroom van Langenberg Motors in Coevorden zijn meer dan 150 modellen te bewonderen.
Over zowel nieuwe als occasion motoren kan verkoper Richard u alles vertellen. Langenberg Motors is een officiële dealer van Honda, Yamaha en Suzuki en heeft motoren van alle categorieën, waaronder supersport, choppers en nog veel meer!
Rij dus even naar Coevorden!
 | Coevorden, Drenthe |
 | 0524-524977 |
Een stukje historie: BMW in 1969 - Alle modellen die in 1969 op de markt kwamen droegen de typeaanduiding /5. Bovendien zou vanaf dit moment de cilinderinhoud af te leiden zijn van de typenaam. Zo kwam er de 500 cc-R 50/5, de 600cc-R 60/5 en de 750cc-R 75/5. Ontwerptechnisch was de serie een sprong vooruit. De motorfietsen waren dan ook helemaal nieuw ontwikkeld. Er was volop gebruikgemaakt van chroom en kleur, de frames hadden duidelijke kenmerken van het Norton Featherbed frame, met een aangebout achterframe, maar voortaan zonder de kogels voor de zijspanbevestiging. De uitlaten waren licht omhoog gebogen en droegen zo bij aan het moderne uiterlijk. De zweefzadels waren voorgoed afgezworen. De krukas draaide voortaan in glijlagers, evenals de drijfstangen. Een heel belangrijke wijziging was de verplaatsing van de nokkenas. Doordat die nu onder de krukas lag, konden de stoterstangen naar de onderkant van de cilinders verhuizen. Die cilinders kwamen daardoor hoger te zitten, waardoor er meer grondspeling ontstond en de hellingshoek in bochten groter werd. Bovendien kwam het zwaartepunt van de motor lager te liggen. De 6 Volt elektrische installatie was vervangen door 12 V. Alle modellen hadden een startmotor, hoewel ook nog een kickstarter was gemonteerd. Dankzij de verbeterde stuureigenschappen kon met name het topmodel R 75/5 meekomen met sterkere concurrenten zoals bijvoorbeeld de Honda CB 750 Four. Die leverde weliswaar 67 pk (de R 75/5 “slechts” 50), maar was ook 40 kg zwaarder dan de R 75/5. Bovendien waren de machines zo mogelijk nog degelijker en betrouwbaarder dan hun voorgangers. Dit was uiteraard bij de presentatie in 1969 nog niet bekend, maar is inmiddels duidelijk gebleken. Ook uiterlijk zag het motorblok er moderner uit. Met name de luchtfilterkast die helemaal geïntegreerd was in het motorblok, in tegenstelling tot de eerder toegepaste losse luchtfilterhuizen op de versnellingsbak. Er werden vóór duplextrommelremmen en achter simplexremmen toegepast.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken