Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De nieuwe Z900 SE tilt het ‘’best-in-class’’ concept van zijn voorgangers naar een hoger niveau en combineert streetfighter mentaliteit met premium rem- en veercomponenten van
Brembo en Öhlins. Zijn unieke totaalpakket bestaat uit een krachtige 948cc vier-in-lijn motor, fenomenale handling en geëvolueerde Sugomi styling.
Verder zijn er nieuwe hightech features waaronder een Up/Down Quickshifter, Cruise Control, Cornering Management en een 5’’ TFT-display met turn-by-turn navigatie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 73 mm x 73 mm |
Cilinder inhoud | 948 cc |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | 6 |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 4 x Ø 36 mm met ovalen hulpgasklep |
Ontsteking | |
Vermogen | 125 pk / 92.2 kW bij tpm |
Max. koppel | 98 Nm bij 7 tpm |
Koppeling | Natte multi-plaat koppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.692 (35/13) |
Overbrenging | Gesloten ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Trellis frame, hoogwaardig staal |
Vering voor | 41 mm omgekeerde voorvork met uitgaande en compressie demping en instelbare veervoorspanning |
Vering achter | Horizontale Back-link, met uitgaande demping en instelbare veervoorspanning. |
Remmen voor | Dubbele semi-zwevende 300 mm remschijven. Remklauw: Dubbel tegenover liggende 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) |
Wielbasis | 1450 mm |
Lengte | 2065 mm |
Breedte | 825 mm |
Hoogte | 1065 mm |
Zithoogte | 795 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: HONDA, KAWASAKI, SUZUKI |
Halverwege Emmen en Stadskanaal ligt Nieuw Weerdinge, al meer dan 35 jaar de vestigingsplaats van Motorhuis Bakker, een van de grootste en best gesorteerde motorzaken in noordoost Nederland.
Al snel na de oprichting van het bedrijf door Jakob Bakker verwierf het Drentse motorbolwerk de status van officieel Honda en Suzuki-dealer, de belangrijkste motormerken in Nederland. Alle nieuwe modellen van deze merken staan bij het Bovag erkende bedrijf op voorraad en serieuze belangstellenden kloppen nooit vergeefs aan voor een proefrit.
Toch onderscheidt Motorhuis Bakker zich vooral vanwege haar unieke assortiment occasions. Met een voorraad van minimaal 250 stuks, biedt Motorhuis Bakker een bijna ongeëvenaarde keuze in gebruikte motoren. Van goedkope pekelfiets tot jonge topoccasion en alles wat daar tussen zit aan toermodellen, supersports, choppers, off- en allroads en klassiekers.
Werkelijk alle categorieën staan hier in lange, strakke en overzichtelijke rijen uitgestald. Een waar Eldorado voor motorliefhebbers van elk pluimage.
 | Nieuw Weerdinge, Drenthe |
 | 0591-521279 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken