Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Uw exclusief dealer voor Triumph , KTM ,Husqvarna en Honda
Altijd 100 occasions op vooraad
Kijk op www.motorcentrumeibergen.nl voor ons aanbod
Harley Tuning Center en Power commander specialist kijk op onze site voor meer info
6 dagen per week geopend
Profiteer van onze gunstige financieringen of van de
uitgestelde betalings aanbieding
Tevens kunnen we ook voorzien van een betaalbare en
kwalitatief goede verzekering
We maken graag uw offerte
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Eencilinder tweetaktmotor |
Boring x slag | 66.4 mm x 66.4 mm |
Cilinder inhoud | 249 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | Nm bij tpm |
Koppeling | Meervoudige plaatkoppeling in oliebad, hydraulisch systeem van Magura |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | kickstart |
Tankinhoud | 7 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Ruggengraatfame 25CrMo4-staal |
Vering voor | WP-USD, AER 48, Ø 48 mm |
Vering achter | WP-monoschokdemper met linksysteem |
Remmen voor | Brembo zwevende tweezuigerremklauw met schijf |
Remmen achter | Brembo zwevend gemonteerde enkelzuigerremklauw met schijf |
Voorband | |
Achterband | |
Wielbasis | 1.485 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 960 mm |
Drooggewicht | 95.8 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De FC 250 van de nieuwste generatie wordt geroemd als de best presterende 250 cm³ viertakt motorcrossmachine op de markt en krijgt voor 2023 verschillende technische upgrades om zijn plaats aan de kop te behouden. De compacte, lichtere en vernieuwde motor is ondergebracht in een volledig nieuw frame en is uitgerust met een herontworpen Pankl-versnellingsbak die voor soepeler schakelen zorgt, met een nieuwe quickshifter die het opschakelen nog makkelijker maakt, zelfs onder zware belasting. Een nieuwe cilinder en CP-zuiger verhogen de compressieverhouding tot 14,5:1 voor een verbeterd koppel en topprestaties op het parcours. De opvallende witte, gele en grijze grafische details, die de veranderingen voor 2023 completeren, zijn met behulp van in-mould-technologie aangebracht voor een uitstekende en duurzame afwerking. |
| Dealerschappen: HONDA, HUSQVARNA, KTM, TRIUMPH |
Motor Centrum Eibergen is een prachtige motorzaak met dealerschappen van Honda, KTM, Triumph, Husqvarna en GasGas.
In onze luxe kleding afdeling geef je vakkundig advies over welk type motorkleding aan zijn of haar wensen voldoen.
 | Eibergen, Gelderland |
 | 0545-477404 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken