Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- ABS
- Windscherm (optie)
- Radiatorbescherming (optie)
- Crashpads (optie)
- Bar-end mirrors
- Bandenspanningsensoren
- MotoPlay via CF MotoApp kan je navigeren met Google Maps
- Verwarmde handvaten (optie)
- Jiffy-extender (optie)
Wil je een rijk uitgeruste 450 CL-C met slechts 780km, dan is deze jouw keuze!
MotoLeo heeft een ruim aanbod aan geselecteerde motorfietsten van alle merken van lage kilometerstanden. Wij rekenen géén afleveringskosten. Inruil van uw motorfiets of auto is mogelijk.
Gratis voorlopige dekking van 10 dagen op uw motorverzekering.
Wij bezorgen tegen een kleine vergoeding uw motor aan huis!
Opties en Accessoires: ABS, Bluetooth, Boordcomputer, Crashprotectors, Forward Control, Gearindicator, LED kentekenverlichting, LED koplamp, Navigatie, Om te bouwen naar 35kw, Onderhoudsboekje, Windscherm
Deze motor is geschikt voor A2 rijbewijs.
 |
Motor | Tweecilinder parallel 4-takt, 8 kleppen, DOHC met balansas |
Boring x slag | 72 mm x 72 mm |
Cilinder inhoud | 449 cc |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Bosch EFI |
Ontsteking | ECU |
Vermogen | pk / 30 kW bij 8000 tpm |
Max. koppel | 42 Nm bij 6250 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 VERSNELLINGEN |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 12 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | 41mm Upside down KYB, regelbaar |
Vering achter | Multi-link, KYB monoshock, regelbaar |
Remmen voor | 4-piston J.Juan, 320mm schijf |
Remmen achter | enkele remschijf 220mm |
Voorband | 130/90-R16 |
Achterband | 150/80-R16 |
Wielbasis | 1485 mm |
Lengte | 2205 mm |
Breedte | 805 mm |
Hoogte | 1110 mm |
Zithoogte | 690 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Nebula Black,Ruby Red |
Beschrijving | Meer dan een cruisermotorfiets is de 450CL-C de perfecte samensmelting van detail en klassiek, waarbij het cruiserdesign naadloos overgaat in een geest van grenzeloze vrijheid. Het verfijnde ontwerp is een eerbetoon aan de klassieke allure, terwijl de geest van vrijheid je meeneemt op een reis van cool cruisen. In het zadel van de 450CL-C gaat het niet alleen om comfort, maar om het nastreven van je ware zelf.



De 450CL-C is een meesterwerk van gestroomlijnd design dat bij elke blik boeit. Het exterieur heeft de allure van een klassiek tijdperk, wat wordt benadrukt door de zorgvuldig gepolijste tankdop die glanst als een spiegel. Het naamplaatje uit 1989 en het logo met zilveren ring zijn een eerbetoon aan het erfgoed en vieren een tijdloze nalatenschap. De ultragepolijste brandstoftank is een statement van verfijning en weerspiegelt de wereld eromheen. Als aanvulling op de esthetiek verlicht een klassieke ronde koplamp de weg voor je, terwijl het geïntegreerde achterlicht een blijvende indruk achterlaat. |
MotoLeo is een familiebedrijf van Peter en Leo Schloesser, gevestigd in Limburg, waar service en kwaliteit hoog in het vaandel staan. Doordat wij gebruik maken van de nieuwste technieken en onze ervaring van ruim 30 jaar geven wij u de garantie dat uw motor bij ons in goede handen is.
KWALITEITS-OCCASIONS
Wij bieden u een snel wisselende voorraad occasions aan tegen scherpe prijzen. Doordat wij onze motoren inkopen van diverse dealermaatschappijen zijn onze occasions van hoge kwaliteit.
 | Hoensbroek, Limburg |
 | 045-2031039 |
Wist u dat: In de motortaal "Chopper" betekent: De basisbetekenis van het werkwoord to chop is afhakken. Naast allerlei betekenissen op andere terreinen dan de nieuwe betekenis die to chop zou krijgen binnen de wereld van sportwagens en motorfietsen aan de Amerikaanse Westkust,
betekent chopper volgens het Dictionary o f American Slang van Wentworth & Flexner een kaartjesscheurder aan de ingang van een bioscoop, maar ook de bijnaam voor een Thompson machinegeweer (1929). Een paar jaar later, in 1931, werd die
betekenis binnen de Amerikaanse onderwereld verruimd tot: de man met het machinegeweer. In 1955 ontstaat binnen de hot-rod scene van jeugdige bezitters van sportwagens in Californië het begrip chopped top. Een opgevoerde auto werd ontdaan van dak, voorruit en sponning en
zelfs zijramen ‘so that only the bare frame was left above door level’. Er is weinig verbeeldingskracht voor nodig om in plaats van een auto een motorfiets tot zijn naakte essentie terug te brengen. Die rage begon min o f meer in dezelfde tijd, namelijk
begin jaren vijftig aan de zonnige Amerikaanse Westkust. Het voorspatbord verdween, het achterste deel van het achterspatbord werd verwijderd, alsmede conventioneel en solide ogende treeplanken. Dat alles droeg bij tot een uiterlijk van onveiligheid, roekeloosheid en daarmee onaangepastheid. In de literatuur wordt voor het eerst aan het eind van de jaren vijftig de term chopper gebezigd voor een dergelijke gestripte motorfiets of bike en raakt de term biker voor berijders van onconventionele motorfietsen in zwang. De chopper werd een echte rage na de film Easy Rider uit 1969.
De titel van de film met Dennis Hopper en Peter Fonda werd ontleend aan de comfortabele en ontspannen zitpositie op hun flamboyante Harley-choppers. Schijnbaar zonder inspanning van Hopper en Fonda worden de bewoners in de square wereld die zij op hun romantisch uitziende motorfietsen doorkruisen
gereduceerd tot figuranten die op provocerende wijze op hun burgerlijke onvrijheid worden gewezen. De motoragent en daarmee alle motorrijders van de gevestigde orde zitten nu wel heel erg rechtop hun aangeharkte motorfietsen. Voor hen die al iets met motorfietsen hadden op het moment dat Easy Rider uitkwam en tevens kritisch stonden tegenover het establishment aan het einde van de jaren zestig, kwam de boodschap goed over. Na wereldwijde roulatie van de film kreeg het choppen van originele Harley’s een aanzienlijke navolging.
Essentieel en in het oog springend was de verlengde voorvork en het gewijzigde frame, waarvan de balhoofdhoek werd vergroot raked frame), wat enig deskundig zaag- en laswerk vereiste. Het aanpassen van de balhoofdhoek was nodig om een omhoogstaande voorkant te vermijden bij het monteren van
een verlengde voorvork. De krachtbron van het merendeel van de choppers, het 1200CC Harley v-twin motorblok, werd met alle beschikbare middelen opgepept, wat meer snelheid betekende, zodat wegligging en
remcapaciteit, maar ook een wat minder compromisloze ergonomische zitpositie werden herzien. Menig liefhebber van de originele fabrieksHarley of-Indian heeft met tranen in de ogen de radicale chopperrage (1970-1980) zien woeden.
Na tien jaar was het verlengde voorvork-syndroom goeddeels verdwenen. Menig chopper bleek een krakkemikkige constructie te zijn die door zijn modegevoelige bezitter vaak na korte tijd al weer van de hand werd gedaan en als schroot op onderdelenmarkten terechtkwam. Een indrukwekkend aantal originele Harley-Davidsons en Indians werd aan de chopperrage opgeofferd. Met name de Panheads en Knuckleheads, de zware modellen van Harley-Davidson uit de jaren veertig, vijftig en begin jaren zestig vielen ten prooi aan deze trend, die bovendien voortdurend wisselde. Een jaar later waren korte lage sturen en *dragpipes in de mode, en paste een chopperrijder zijn vehikel weer aan de nieuwste rage aan. Het verchromen van talrijke bestanddelen is altijd inherent gebleven aan de verschijningsvorm van choppers. Soms ging het verchromen zo ver dat hele frames en zelfs carterhelften o f oliepompen een chroomlaag kregen. Die extremen komen nauwelijks nog voor. De lengte van voorvorken nam eveneens af tot een hanteerbare maat, waarmee niet iedere te nemen bocht een straf werd. De custombike is de wat ingetogener opvolger van de chopper. De huidige naam chopper, die aan eigentijdse modellen
van de Japanse motorindustrie wordt meegegeven, duidt op een verre gelijkenis met het Easy Rider-silhouet. De enige rechtvaardiging van de naam chopper hierbij is dat er sprake is vaneen achteruitleunende zitpositie, waarbij de voeten naar voren worden geplaatst en de handen een welvend, middelhoog stuur
vasthouden. De zogenaamde ontspannen, lui achteroverhangende zit die deze motor zijn chopper-image verschaft, blijkt op langere ritten tot heel wat rug-, arm- en zitvlakpijn te leiden. Met eigenbouw o f ingrijpende realisering van individuele wensen heeft de met chopper aangeduide moderne Japanner in
het geheel niets te maken. Het is een seriemotorfiets die als typetje met deze benaming voor massaconsumenten recentelijk op de markt is gebracht.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken